Składka Członkowska

Każdy członek i uczestnik naszego Stowarzyszenia powinien zapłacić składkę członkowską na dany rok harcerski, w terminie do 31 grudnia.
Jest to o tyle ważne, że opłacona składka członkowska zapewnia nam ubezpieczenie od NNW w trakcie aktywności skautowych.

W roku skautowym 2025/26 składka wynosi 130 zł. Składkę płacimy on-line lub na konto danego hufca.
W przypadku , gdyby ta kwota stanowiła kłopot proszę o kontakt z szefem jednostki. Na pewno znajdziemy rozwiązanie.

Osoby które dołączą do naszych jednostek od 1 września do końca 2025 roku są zwolnione z opłacenia składki za rok 2025 (tzw. zerowa „składka powakacyjna”). Pierwszą wymaganą składką jest zatem ta za rok 2026.
W takim wypadku termin płatności składki to 2 lub 3 zbiórka kandydata lub styczeń nowego roku.

Z ubezpieczeniem wiąże się wypełnienie Deklaracji Członkowskiej. Deklarację dla osoby do 16 roku życia wypełniają i podpisują rodzice lub opiekuni prawni. Ważne jest aby deklarację podpisali oboje z opiekunów.
Deklarację dla osoby powyżej 16 roku życia wypełnia i podpisuje osobiście wypełniający.

Deklarację należy przekazać do Hufca za pośrednictwem Akeli, Drużynowego lub Szczepowego.

Od października 2025 roku istnieje możliwość płatności on-line za składki. Szczegóły u szefa jednostki.

Jeśli ktoś chce zrobić darowiznę lub opłacić składkę w tradycyjny sposób to każdy hufiec posiada indywidualne konto bankowe. Konta do przelewów:
 
1. Hufiec Gdańsko-Elbląski (nurt męski)

39 1500 1777 1217 7011 4440 0000

 
 
2. Hufiec Koszalińsko-Kołobrzeski (nurt żeński)
72 1090 2590 0000 0001 2311 9734
 
tytuł przelewu: składka 2026, [skrót jednostki], [Imię Nazwisko]

Dokumenty

Jeśli osoba postanawia zostać skautem należy wypełnić deklarację i przekazać Szefowi jednostki (Akela, Drużynowy/a, Szczepowy/a, Hufcowy/a).
Wtedy oficjalnie zostaje się członkiem Stowarzyszenia. Każdy członek jest zobowiązany do wpłacania składki.

Powyższe deklaracje można uzupełnić elektronicznie (np. programem Adobe Reader korzystając z zakładki NARZĘDZIA -> Wypełnij i podpisz), a następnie podpisać przez platformę ePUAP i przesłać do szefa jednostki.
W celu podpisania dokumentu należy wybrać opcję środkową Chcesz elektronicznie podpisać (lub sprawdzić) dokument PDF w formacie dedykowanym dla dokumentów PDF.
Jeśli otworzysz tak podpisany dokument PDF, zobaczysz złożony w nim elektroniczny podpis (lub podpisy).

 

Dzień Modlitw za FSE 2024, Sławno - Ad mariam, Europa!

 

Skauci w Trójmieście - Ad Mariam, Europa!