Składka Członkowska
Każdy członek i uczestnik naszego Stowarzyszenia powinien zapłacić składkę członkowską na dany rok harcerski, w terminie do 31 grudnia.
Jest to o tyle ważne, że opłacona składka członkowska zapewnia nam ubezpieczenie od NNW w trakcie aktywności skautowych.
W roku skautowym 2025/26 składka wynosi 130 zł. Składkę płacimy on-line lub na konto danego hufca.
W przypadku , gdyby ta kwota stanowiła kłopot proszę o kontakt z szefem jednostki. Na pewno znajdziemy rozwiązanie.
Osoby które dołączą do naszych jednostek od 1 września do końca 2025 roku są zwolnione z opłacenia składki za rok 2025 (tzw. zerowa „składka powakacyjna”). Pierwszą wymaganą składką jest zatem ta za rok 2026.
W takim wypadku termin płatności składki to 2 lub 3 zbiórka kandydata lub styczeń nowego roku.
Z ubezpieczeniem wiąże się wypełnienie Deklaracji Członkowskiej. Deklarację dla osoby do 16 roku życia wypełniają i podpisują rodzice lub opiekuni prawni. Ważne jest aby deklarację podpisali oboje z opiekunów.
Deklarację dla osoby powyżej 16 roku życia wypełnia i podpisuje osobiście wypełniający.
Deklarację należy przekazać do Hufca za pośrednictwem Akeli, Drużynowego lub Szczepowego.
Od października 2025 roku istnieje możliwość płatności on-line za składki. Szczegóły u szefa jednostki.
39 1500 1777 1217 7011 4440 0000
Dokumenty
Jeśli osoba postanawia zostać skautem należy wypełnić deklarację i przekazać Szefowi jednostki (Akela, Drużynowy/a, Szczepowy/a, Hufcowy/a).
Wtedy oficjalnie zostaje się członkiem Stowarzyszenia. Każdy członek jest zobowiązany do wpłacania składki.
- Deklaracja uczestnika poniżej 16 lat – zgoda rodziców uzupełniają wszystkie wilczki oraz harcerze i harcerki przed ukończeniem 16 roku życia.
- Deklaracja uczestnika powyżej 16 lat harcerze i harcerki, młode przewodniczki i młodzi wędrownicy z przedziału wiekowego 16-18 lat
- Deklaracja członka czynnego wszyscy szefowie pełniący konkretne funkcje w Stowarzyszeniu
- Deklaracja członka wspierającego Duszpasterze oraz osoby które wspierają Stowarzyszenie, ale nie pełnią konkretnych funkcji (np. HRki / HRzy niepełniące funkcji). Uwaga – takie osoby nie są objęte ubezpieczeniem NNW i OC.
Powyższe deklaracje można uzupełnić elektronicznie (np. programem Adobe Reader korzystając z zakładki NARZĘDZIA -> Wypełnij i podpisz), a następnie podpisać przez platformę ePUAP i przesłać do szefa jednostki.
W celu podpisania dokumentu należy wybrać opcję środkową Chcesz elektronicznie podpisać (lub sprawdzić) dokument PDF w formacie dedykowanym dla dokumentów PDF.
Jeśli otworzysz tak podpisany dokument PDF, zobaczysz złożony w nim elektroniczny podpis (lub podpisy).

