Składka Członkowska

Każdy członek naszego Stowarzyszenia powinien zapłacić składkę członkowską na dany rok harcerski, w terminie do 30 listopada.
Jest to o tyle ważne, że opłacona składka członkowska zapewnia nam ubezpieczenie od NNW w trakcie aktywności skautowych.

W roku skautowym 2024/25 składka wynosi 120 zł. Składkę płacimy na konto danego hufca.
W przypadku braku środków finansowych na wpłatę składki proszę o kontakt z szefem jednostki. Na pewno znajedziemy rozwiązanie.

Osoby które dołączą do naszych jednostek od 1 września do końca 2024 roku są zwolnione z opłacenia składki za rok 2024 (tzw. zerowa „składka powakacyjna”). Pierwszą wymaganą składką jest zatem ta za rok 2025.
W takim wypadku termin płatności składki to 2 lub 3 zbiórka kandydata lub styczeń nowego roku.

Z ubezpieczeniem wiąże się wypełnienie Deklaracji Członkowskiej. Deklarację dla osoby do 16 roku życia wypełniają i podpisują rodzice lub opiekuni prawni. Ważne jest aby deklarację podpisali oboje z opiekunów.
Deklarację dla osoby powyżej 16 roku życia wypełnia i podpisuje osobiście wypełniający.

Deklarację należy przekazać do Hufca za pośrednictwem Akeli, Drużynowego lub Szczepowego.



Dokumenty

Jeśli osoba postanawia zostać skautem należy wypełnić deklarację i przekazać Szefowi jednostki (Akela, Drużynowy/a, Szczepowy/a, Hufcowy/a).
Wtedy oficjalnie zostaje się członkiem Stowarzyszenia. Każdy członek jest zobowiązany do wpłacania składki.

Powyższe deklaracje można uzupełnić elektronicznie (np. programem Adobe Reader korzystając z zakładki NARZĘDZIA -> Wypełnij i podpisz), a następnie podpisać przez platformę ePUAP i przesłać do szefa jednostki.
W celu podpisania dokumentu należy wybrać opcję środkową Chcesz elektronicznie podpisać (lub sprawdzić) dokument PDF w formacie dedykowanym dla dokumentów PDF.
Jeśli otworzysz tak podpisany dokument PDF, zobaczysz złożony w nim elektroniczny podpis (lub podpisy).

 

Dzień Modlitw za FSE 2024, Sławno - Ad mariam, Europa!

 

Skauci w Trójmieście - Ad Mariam, Europa!